سفارش تبلیغ
صبا ویژن

.

بر دانشمند است که چون می آموزد، سرزنش مکند و چون به وی آموخته می شود سرمپیچد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

تماس با ما
آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :8
کل بازدید :107908
تعداد کل یاداشته ها : 85
103/1/10
2:38 ص

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
مشخصات مدیروبلاگ
 
محمدصادق[21]

خبر مایه
پیوند دوستان
 
دارالقران الکریم جرقویه علیا هر شب تنهایی مـ یـ ـرابـ عـ ـطـ ـش خاطرات دکتر بالتازار وب سایت روستای چشام (Chesham.ir) عطر یاس روانشناسی رویابین دنیای خودرو مردهک قطب کشاورزی جنوب عدالت جویان نسل بیدار آموزش تست زدن کنکور فهادانــ وایسا دنیا!من میخوام پیاده شم... اسمس بارون دکتر علی حاجی ستوده گمبگ و قیلون طلبه ایرانی دادار ورود ممنوع حاج آقا مسئلةٌ sindrela بازمانده تنهای تنها باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس رفسنجان دانلود رایگان برنامه نود باشگاه فرهنگی ورزشی ارگ بم فدراسیون فوتبال ایران صورتحساب پایان.میان دوره همراه اول فروش کارت شارژ ایرانسل.همراه اول دانلودنرم افزارهای جغرافیایی برای پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی پردیس موبایل (همراه اول) درسهای اخلاق ازمرحومآیت الله عبدالکریم حق شناس دفتر آیت الله خامنه ای استخاره با قرآن سایت حاج محمود کریمی سایت اطلاع رسانی حضرت فاطمه (س) سایت امام محمد باقرعلیه السلام سایت امام علی علیه السلام بمکده امام علی علیه السلام گروه حرفه و فن بم سایت تخصصی گفتار درمانی سایت تخصصی اعصاب و روان سایت رسمی امام حسین علیه السلام دبیرستان پسرانه خاتم الا نبیا ء(ص)شهرستان بم هئیت محبان الحسن علیه السلام بروات هئیت عزاداری محبان الحسین بم هئیت علمدار شهرستان بم علم ورزش

 

امام حسن مجتبی علیه السلام: با عقل دنیا وآخرت به دست می اید.

پیامبر اسلام در خطاب به عقل و دین می فرماید:تمام خوبیها با عقل حاصل می شودوکسی که عقل ندارد دین ندارد.


  
  

 

خواهرانم حجاب تیغ شماست

تیغ خودرا از کف نیندازید

شرف زن به یمن عصمت اواست

این شرف را از تن نرنجانید

هرشاخه که از برون آوردسر

درمیوه آن طمع کند راهگذر


  

 

نقش توبه از دیدگاه امام صادق علیه السلام

 

امام صادق (ع) در این رابطه می فرمایند:اگر کسی مرتکب گناهی شود یک نقطه لکه سیاه در قلب او ایجاد می شود که چنانچه توبه نماید آن لکه سیاه بر طرف شده وپاک می گردد اما اگر توبه نکند با ارتکاب گناه دوم آن لکه شیاه بزرگتر شده وپخش میشود و همین طور و بدون اینکه توبه کند مرتکب گناه بعدی شود به حدی که این نقطه سیاه تمام قلب و دل اورا فرا بگیرد در آن صورت فلاح و رستگاری برای او نیست. 

 

                                                       بحارالانوار ٍج73 ٍ ص327


  

 

انحراف

قرآن کریم:

از هوای نفس تبعیت نکن که تورا از راه خدا گمراه می سازد.

 

اصناف زنها در اسلام

رسول خدا(ص)فرمود:

زنها چهار قسمتند: 1جامع ومجمع (زن پر خیر و روزی )_2ربیع مربع (زنی است که که در دامن و فرزندی در شکم دارد)_3 کرب مقمع (زنی است که باشوهرش بد اخلاقی می کند)_4غل قمل (زن بدی است که بر گردن شوهرش افتاده و اورا آزارمی دهد).

امام صادق (ع)فرمودند: یک زن نیکوکار بهتر است از هزار مرد ناشایسه. همانا هر زنی که به مدت هفت روز به همسرش خدمت کند خداوند متعال هفت در از درهای جهنم را به روی او می بندد وهفت دراز درهای بهشت را به روی او می گشاید که می تواند از هر کدام که بخواهد وارد بهشت شود. 


  

 

قوه شهوت

قوه شهوت قوه ای است که اگر غلبه کند رذائل بسیاری از وجود انسان سر میزند

اگر گناهان نظیربسیاری از دزدیها.اسرافیها.حرامخواریها.شهوت رانیها.خودبینی ها.ریاست طلبی ها.طمع ورزیها. پرخوریها.خوش خوریها.راحت طلبیها. قتلها.مدپرستیها.بی حجابیها خودنمایها.بی بندوباریها.تجملایت زاید. حرص بر دنیا.جاه طلبی و غیره از تحریک وحاکمیت قوه شهوت است. نمونه کسانی که محکوم قوه شهوت شدند عمر سعدو شمر بودن که برای ارضای قوه شهوت خود را به فاجعه بزرگ کربلا آلوده کردندودیگر همسر امام حسن مجتبی(ع) بود که آن حضرت را مسموم کرد و به شهادت رساند ودیگری هارون الرشید بود که امام هفتم را به شهادت رساند و فرزندش مأمون بود که امام رضا(ع)را به شهادت رساندو دیگری زلیخا بود که با تهمت به یوسف سالیان زیاد او را به زندان انداخت. سلطان شهوت سعی در ارضای و اشباع خود داردوبه هر خواسته ای از حلال و حرام تحریک می کند اگر مانع بر سر راه آن نباشد آدمی رادر قعر گودال شهوات فرو می غاطاند. کسانی که دارای خصوصیات مذکورند چون عقل محرک آن نیست بلکه قوه شهوت بر آنها غلبه دارد یک حیوان تمام عیارند اگرچه اسم وشکل انسان را با خودهمراه داشته باشند زیرا همت آنها شهوت آنهاست. امیرمومنین علی علیه السلام فرمود: همت حیوانات شکم آنهاست. امروز فساد همه جا را گرفته است اگرمردم حرکات و اعمال خودرا مورد سنجش قرار دهند. بسیاری از گفته ها.خریدها.رفتن ها.خوردنیها.دیدنیها.شنیدنیها و حتی بسیاری از تحصیلات وامور دیگر آنها که چه بسا ظاهری داشته باشد ناشی از تحریکات قوه شهوت است واز حاکمیت عقل در آنها خبری نیست.


  

 

 

علائم عقل:

امیرمومنین علی علیه السلام علائم فراوانی رادر روایات مختافی بیان فرموده است که برخی از آنها را از کتاب غررالحکم نقل می کنیم:

ژادب چهره عقل است.

اوج عقل جهاد با هوای نفس است.

تواضع ثمره عقل است.

وقار زینت عقل است.

معذرت خواهی از اشتباهات دلیل برخورداری از عقل است.

عنوان عقل مدارای با مردم است.

عقل درختی است که ثمره آن حیا و سخا است.عاقل طالب کمال است و جاهل صالب مال.

عاقل کسی است که اعمالش.گفته هایش را تصدیق کند.

عاقل کسی است که شهوتش رابمیراند.

عاقل کسی است که کسی را خوار نمی کند.

عاقل کسی است که جز در موارد نیازسخن نگوید وجزبه صلاح آخرتش مشغول گردد.

عاقل کسی است که وقتی ساکت شود فکر کند وهنگاهی که سخن گویدتوجه به خدا داشته باشدو وقتی نگاه کند پند گیرد.

عاقل کسی است که زهد ورزد به آنچه کند و خود را از عیوب منزه گرداند.

عاقل کسی است که از شهوتش دوری کند و دنیا را به آخرتش بفروشد.

پیابر اکرم(ص) فرمو:

از جمله از علائم عقل کناره گیری از دنیای فریبنده و توجه به خانه همیشگی و توشه گیری برای خانه قبرو آمادگی برای روز قیامت است.


  

قوه عقل:

 

عقل قوه ایی است که حقایق رادرک می کند مصالحرا می شناسد وبه خوبیها امر واز بدیها نهی می کند. عقل وجه مشترک بین انسان وفرشتگان و وجه امتیاز اوازحیوانات است عقل برترین مخلوق ومهمترین نعمت و وسیله کمال آدمی در قرب به حق ونیل به ارزشهای الهی است.

امیرمومنین علی علیه السلام می فرماید:قل نردبان ترقی به اعلی علیین است.

ودر روایت دیگر می فرمایید:باعقل خوبیها حاصل می شود. بابراین همه افکار.عقاید. صفات نیک و رفتارهای شایسته از عقل ناشی می شود.


  

حضرت ابوالفضل

اکنون تو با مرگ رفته ای و من اینجا تنها به این امید دم میزنم که با هر نفس گامی به تو نزدیک تر میشوم.

این زندگی من است.


89/10/10::: 4:4 ع
نظر()
  

اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه ایی بالا ببری.

 

دکتر علی شریعتی


89/10/9::: 5:7 ع
نظر()
  
  
حضرت علی(ع) می فرمایند:

هرکس بدون دانستن احکام دین به سوداگری پردازد درگرداب رباخواری افتد.

(نهج البلاغه-حدیث447)

 


89/10/7::: 9:55 ص
نظر()
  
<   <<   6   7   8   9      >
(

فروشگاه baniasadibam

 
)